Kako sam postao libertarijanac

dont-tread-on-me-meaningMoj prvi susret s pojmom libertarijanizam datira otprilike od prije 5 godina. Za taj pokret sam saznao preko mog prijatelja Jadranka i upoznao se sa pokretom i ciljevima istog putem njegovih predavanja kao i sajta Sloboda i Prosperitet. Iskreno, u početku sam bio veoma skeptičan gotovo po svim pitanjima koje libertarijanci promoviraju. Pitanjima poput  ličnih sloboda, ekonomskih sloboda, monetarnoj politici, inflaciji, principa neagresije (NAP),  kojim je jasno definisano kada je upotreba sile opravdana, nisam uopće pridavao pažnju dok se nisam pobliže upoznao sa filozofijom libertarijanizma.  U biti moje mišljenje tada je bilo da je za sve to zadužena država i da ona treba i da nam omogući te slobode i zaštiti nas od drugih. Međutim, možemo vidjeti da je realnost nešto sasvim drugo.

Tako, vremenom sam se učlanio u neke od libertarijanskih grupa na facebooku i povremeno sam pratio video uratke na SiP Youtube kanalu koji su mi bili veoma zanimljivi. Ako se prvi put susrećete sa libertarijanizmom svakako bih Vam preporučio da se priključite nekoj od ovih grupa i pratite SiP kanal. Također možete se obratiti našoj redakciji direktno na neki od naših e-mailova ukoliko imate neka pitanja. Počeo sam da se zanimam i tražim više informacija, čitao blogove libertarijanaca, posjećivao sam neke od libertarijanskih sajtova na engleskom jeziku koje mi je preporučio moj prijatelj, počeo sam da se zanimam više o ekonomiji, novcu, zakonima, na koji način funkcionira monetarni sistem, kako i na koji način funkcionira politika i političari itd. Puno je tu tema da bih ih sve nabrojao ovdje ali na SiP youtube kanalu može se pronaći veoma veliki broj edukativnih klipova koji su meni pomogli da shvatim dosta stvari.

Također postoji veliki broj knjiga o filozofiji libertarijanizma te bih kao izdvojio one koje su se mene dojmile a to su „Veličanstveni izvor“ od Ayn Rand i „Zakon“ od Frederica Bastiata. Tu je još „Nepoznati ideal“ od Ayn Rand i dosta druge literature koju bih svakako preporučio.

Libertarijanizam je filozofija koja podržava Laissez-faire kapitalizam (kapitalizam kojem je smisao neograničena sloboda konkurencije kao i nemješanje države u ekonomska pitanja), osobne slobode, privatno vlasništvo i zagovara minimalnu državu (sa minimalnom administracijom), dobrovoljno udruživanje (da udruživanje bude na dobrovoljnoj osnovi a ne npr. Kao što to rade sindikati koji prisiljavaju radnike da budu članovi ukoliko hoće da budu zaštićeni). Bit libertarijanizma je poštivanje života, slobode i vlasništva svakog pojedinca. To su prirodna prava i nema opravdavanja za upotrebu sile protiv ovih prava. Po mišljenju libertarijanaca svaki čovjek ima pravo da radi što god želi sa svojim životom dok god to ne smeta drugima.

U svim tim informacijama mnogo sam saznao o štednji i potrošnji o čemu ranije nisam znao niti sam imao gdje naučiti jer takve stvari nisu dostupne ni u kakvom udžbeniku niti gdje drugo. Tu je lijepo i na jednostavan način prikazano šta je to klasični liberalizam, koje su to osobine uspješnih ljudi, koja je filozofija slobode,  šta je austrijska škola, šta je anarho-kapitalizam itd.

Kako je vrijeme prolazilo tako sam se sve više zanimao za libertarijanizam te pokušavao doći do što više informacija kao i literature koja se bavi filozofijom libertarijanizma. Naročito sam postao aktivan u proteklih godinu dana, sa nezasitnim apetitom za učenjem i konzumiranjem što više informacija na ovu i druge povezane teme. Također sam dosta učestvovao u raspravama u kojima se mogu naći različita mišljenja i pogledi na određene teme ali i mnoštvo informacija koje nismo ranije znali. Također, još jedna prednost rasprava preko socijalnih mreža jeste upoznavanje mnoštva ljudi, što je također jedan od razloga zašto se debate pored uvježbavanja komunikacije dobre za osobnu izgradnju pojedinca.  Kao što sam i naveo, koristi od zanimanja za libertarijanizam su velike, kako za intelektualni razvoj individue u raznim poljima kojih se dotiče ta filozofija.

S obzirom da je kraj godine, svi sa nekim željama, nadama i planovima ulazimo u narednu godinu. Ja svakako da imam namjeru i dalje da proučavam filozofiju libertarijanizma i da radim na proširenju svoga znanja i vidika. Libertarijanizam preporučujem svima koji žele da rade na sebi, kako u intelektualnom pogledu tako i u pogledu postizanja ekonomskog uspjeha bez oslanjanja na svemoćnu državu koja toliko mnogo uzima a tako malo daje.  Takva individualistička saznanja i ponašanje općenito ne pogoduju instituciji države, te se stoga ni danas nažalost ne mogu steći u školskim knjigama i nastavnim predmetima, već je za isto neophodno istraživanje van edukacijskih institucija.

U tu svrhu, ja ću i dalje da nastavim pisati blog iz kojeg ćete moći čitati moje viđenje i komentare na postojeće stanje u državi i regionu, i gdje ću dijeliti informacije eksperata u poljima ekonomije, biznisa, ličnih financija, i drugim temama koje pospješuju individualni prosperitet. Nadam se da ćete me pratiti kao i do sada.

 

Sretna Nova godina 2015.

 

Oglasi

Komentiraj

